עדכן או הקפץ את מודעתך לחץ כאן לפרסום מודעה לוח שותפויות ומשקיעים לוח עסקים למכירה


לחץ כאן למאמרים בנושא עסקים


תכנון עסקי

נכתב על ידי חוה ניסנבוים   [ 22/01/2006 ]

תכנון עסקי יכול לעזור לכם ליצור קריירה מספקת

יועצת הקריירה Ronna Lichtenberg

אתם המנהלים של הקריירה שלכם וזה לא משנה אם אתם עובדים כשכירים או עבור עצמכם, בחברה גדולה או בחנות פרטית. הכלים שמנהל קריירה צריך דומים לכלים של כל מנהל אחר. לכן, נסו לעקוב אחר ההמלצות המצורפות כאן ותוכלו ליצור תכנון עסקי וקריירה מספקת.

מי אתם
? כתבו קורות חיים באורך של 15 שורות בערך ? תיאור שאתם עשויים לתת למישהו שמציג אתכם כנואמים בפורום כלשהו.
? חזרו על התרגיל, אבל כתבו את התיאור כאילו אתם נמצאים בעתיד, בעוד כ 15-20 שנה.
? כעת חשבו מה צריך לעשות כדי להגיע מהתיאור הראשון לתיאור השני - זהו את הפערים.

רוב האנשים מתקשים בביצוע התרגיל מכיוון שהם דואגים לקריירה שלהם אך לא מקדישים זמן לחשוב על הקריירה בצורה ממוקדת. כדי לקדם את התהליך אנו מציעים שתשאלו את עצמכם מספר שאלות:
1. האם אתם יודעים מהן המיומנויות החשובות ביותר שלכם?
2. האם אתם יכולים לכתוב מודעת פרסום על עצמכם?
3. האם אתם לפעמים מרגישים שיש משהו שמונע מבעדכם לממש את הפוטנציאל שלכם?

היו המנהלים של עצמכם
בשלב הזה נחשוב מה זה אומר להשקיע בעצמי ואיך להיות המנהל של עצמי. כל מנהל צריך:
? חזון לעסק
? מיומנויות כספיות
? תוכנית שיווק
? יכולת לנהל ולהניע אחרים

עבודה על מיומנויות אלה יכולה להמשך כשנה וחצי עד 3 שנים.

הגדירו חזון
חזון כולל את הסיבה הבסיסית לקיומו של הארגון, מעבר לעשיית כסף (ייעוד), את ערכי הליבה שלא משתנים בזמן ושאיפות עתידיות ענקיות אך ברות-השגה.

החזון צריך להיות פשוט ומלכד ולהוות מסגרת להחלטות - מה כן עושים ומה לא.


תרגיל מס' 1: הגדרת חזון

דמיינו את העבודה האידיאלי שלכם וענו על השאלות הבאות:
1. באיזה חלק של היום אתם עבודה?
2. אפה אתם נמצאים?
3. מה אתם עושים?
4. עם מי אתם עובדים?
5. מה גורם לכם להרגיש טוב בעבודה הזו?
6. אם מי אתם מדברים כדי לקבל תמיכה?
7. מי משלם לכם?
8. כמה משלמים לכם?
9. למה הם משלמים לכם ולא למישהו אחר?

כעת דמיינו יום עבודה נוראי והשתמשו באותן שאלות. התמקדו בסדר העדיפויות שלכם. תמיד יהיו ימים נוראיים ולכן האתגר הוא לא להימנע מימים אלה לחלוטין אלא לדעת מאילו מצבים אתה רוצה להימנע בעבודה.



כעת הביטו שוב על קורות החיים שכתבתם וחשבו האם התיאור של עצמכם בעתיד דומה לתיאור של העבודה האידיאלית שלכם? אם לא, מדוע? כתבו שוב את התיאור של קורות החיים שלכם כך שיתאים לחזון החדש של העתיד שלכם.

הייחוד שלכם
עליכם להבין במה אתם יכולים להצטיין (ובמה אתם לא יכולים להצטיין), מהו העסק שקרוב לליבכם, מהם הדברים שמסעירים ומלהיבים אתכם ביותר, ומה מניע את המנוע העסקי שלכם. זהו בעצם הייחוד שלכם ולאחר שלאחר שתבינו את הייחוד שלכם, תוכלו לנוע במרץ בכיוון שעולה בקנה אחד עם אותה הבנה.


קדימה, לעסקים
הגיע הזמן לפתח תוכנית עסקית! המחשבה על עצמכם כעסק מצחיקה לפעמים אבל חשבו שגם כשאתם עובדים שכירים אתם מציעים לממונים שלכם ולקונים שלכם שירותים ומוצרים במחיר מסוים.
שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
? מה היתרון שלכם על פני המתחרים שלכם?
? מי הלקוח הפוטנציאלי שלכם?
? "איך המחירים שלכם?"

נסו להגדיר בצורה מדויקת את המוצרים והשירותים שלכם. השקיעו מחשבה עמוקה בעניין.

שווקו את עצמם
יתכן שיהיה לכם קשר לשווק את עצמכם או למכור אך כדי להצליח אתם צריכים להיות מסוגלים לתאר את מה שאתם מביאים אתכם לשוק העבודה.
? צרו את הפרסום שלכם: השלימו את החסר: המטרה של הפרסומת שלכם היא "לשכנע את ___ לקנות ______ כי _____". עם המחשבה הזו תצרו את הפרסום שלכם.
? בדקו את הפרסום. הזמינו חבר או שותף שאתם מאמינים בו כדי שיקשיב למסר שלכם על העסק. תנו לעצמכם 3 דקות נאום ו 2 דקות לתגובה של החבר.
? אחרי הנאום החבר שלכם צריך לדעת מה ה"חידוש" שלכם ומה מייחד אתכם בהשוואה לאחרים בתחום.


תרגיל מספר 2: כלי היחסים
ערכו רשימה של אנשים שיש לכם עימם קשר בחיי העבודה. חלקו את הרשימה לשלוש קטגוריות:
א. אנשים אנרגטיים. הם האנשים שבהם אתם בוטחים, מעריכים ומכבדים; הם נותנים לכם עצה טובה ועוזרים לכם לצמוח
ב. אנשים שאתם די מחבבים. הגיוני לעבוד עימם
ג. סוחטי אנרגיה. הם נצלנים, לא מבצעים עבודתם היטב או אנשים שמסיבה כלשהי מצטיירים בעיניכם כאויבים.

כעת חשבו על הזמן והאנרגיה שאתם משקיעים באנשים שבכל קטגוריה, כולל הזמן שאתם חושבים עליהם ומדברים (מתלוננים!) עליהם. האנשים בקטגוריה הראשונה הם האנשים שאליהם אתם צריכים להגיע: אם אתם לארוחת הצהריים, הזמינו אותם. אנשים מקבוצה ב' עשויים להיות בעלי תפקיד חשוב עבורכם, לכן הישארו עימם בקשר. הגבילו את הזמן שאתם משקיעים באנשים מקבוצה ג' ככל שאתם יכולים.



מהרגע שהבנתם מה אתם מוכרים, למי אתם עומדים לספר? השקיעו את הזמן המוגבל שלכם בשהייה עם האנשים שיכולים לעזור לכם לצמוח.

מה עכשיו?
הבנתם מי אתם? מה התוכנית שלכם? איך למכור את עצמכם ? מה הצעד הבא?
ראשית, העריכו את עצמכם על סמך מה שלמדתם.

תרגיל 3: גרמו לזה להתרחש
? רשמו 3 צעדים שאתם צריכים לעשות כדי להשיג את המטרות שלכם
? רשמו לעצמכם מכתב המפרט את התוכניות שלכם, שימו אותו בצד וקראו אותו שוב לאחר 6 שבועות
? שתפו את תוכניותיכם עם אדם שאתם בוטחים בו וקבעו זמן מוגדר בכל שבוע למדוד את התקדמותכם.

אל תרשו לעצמכם להתחמק. אם אתם מתקשים, חשבו ל מה שעוצר אתכם. אל תזרקו את התוכנית ? חדשו אותה והתחייבו מחדש לפי הצורך. בקרוב תעבדו עבור החברה הכי טובה שיש - עבורכם !


אודות הכותב:
חוה ניסנבוים, יועצת ארגונית, מייסדת חברת knowledge להדרכה ופיתוח בנושא שינוי קריירה או עבודה.
עורכת מחקר אקדמי בנושא שינוי קריירה.
מקור המאמר: www.Articles.co.il - מאמרים לשימוש חופשי
כל הזכויות שמורות לשוק עסקים 2013     הבהרות משפטיות     מדיניות ביטולים     יצירת קשר     מפת אתר     מאמרים     קישורים     גרפולוגיה משפטית     אתונה     לונדון
    איי יוון